mycket mer fitness

Här börjar min resa mot fitness och bodybuildingens stora scen. Det är en lång väg att gå och jag kommer älska varje steg jag tar.

Träningsupplägg

Kategori: Allmänt

Jag vet att jag inte har varit den mest aktiva bloggaren senaste. Jag jobbade som sagt natt igår på Ryhov och pratade med dem idag så ska in inatt igen. Men ikväll kan jag ta med mig min dator vilket kommer underlätta massor!

Träningen har hittils inte blivit lidande. Kosten dock. Det är svårt att veta hur man ska lägga upp måltiderna, just nu försöker jag köra på något ät var 2/3 timmer trots att det är natt. Vi får se hur det går.
Det som är nytt med träningen sedan mötet är att jag kommer köra en slit på 4 precis som innan dock med en extra bendag på slutet. Split på 5 kanske ni tänkter? Äsch, säger jag. Split på 4 + ben. Som tidigare nämnts så behöver jag mer storlek på benen och för att stimulera dem mycket så tränar jag framsida TUNGT + vader och nästa benpass är baksida + framsida lätt. Vi får satsa på det ett tag och se hur det går. Något mer som är ändrat är att jag nu bara kommer att träna 5 dagar i veckan. VILA 2 dagar i veckan!? jag kan knappt komma ihåg jag gjorde det senast. Men tydligen kommer jag behöva 2 dagar för att återhämta kroppen ordentligt.
Mitt träningsschema kommer se ut som följande:
Pass 1: Framsida tungt + vader
Pass 2: Bröst, biceps
Pass 3: Axlar, triceps
Pass 4: Rygg
Pass 5: Baksida tungt + framsida lätt
Mage tillkommer minst varannan gång och jag kommer fortfarande att gå munken varje dag de första 3 veckorna. Jag kommer att variera mig i mina övningar och antalet reps från vecka till vecka men kommer alltid ha med basövningar som Marklyft, Knäböj, Bänkpress, Chins och Dips.
Nu ska jag snabbt bestämma mig hur jag ska göra innan jag börjar jobba.
Och du, vi ses på gymmet!
ps. Jag längtar till Lördag och ätardag! MUUUUMS!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: