mycket mer fitness

Här börjar min resa mot fitness och bodybuildingens stora scen. Det är en lång väg att gå och jag kommer älska varje steg jag tar.

Träningsfritt, kalas och forskning kring kosttillskott

Kategori: Allmänt

Hej hej hallå. 
 
Vad har hänt egentligen, jag är så fruktansvärt dålig på att uppdatera. 
 
Idag är det ätardag. MEN, jag har lärt mig min läxa. Det kommer efter ett par ätardagar. ÄT MED MOTTA! Äntligen en ätardag då jag (hittils iaf) inte mått dåligt vid dagens slut. Risken är, precis som jag gjorde, att man hetsäter konstant hela dagen. Det resulterar i att man blir uppsvälld och mår dåligt. Men man lär sig. Tyvärr saknar jag något som många människor har, en spärr. En spärr vid ätandet som säger "okej Alexander, du är mätt nu". Jag äter och äter och äter och äter tills att det PANG slår till och jag är så mätt att jag har ont i magen flera timmar efteråt. Hade jag inte tränat och haft mer pengar hade jag förmodligen vägt 110kg och haft en fettprocent på 50. Men jag har lärt mig att när det är ätardag, tänk på att inte äta dig mätt, du blir inte mätt. Ät sådär lagom, sådär så att hungerkänslan släpper. Inte tills du är mätt. Det är inte samma sak. 
 
Vi var på kalas för min far idag. Mamma, pappa, syster, bror + sambo, farmor, farfar och Bella var där. Maten vi fick var otroligt god! Sådär farligt god. Det var grillad karré och hemmagjord potatisgratäng med oliver och fetaost i. Till detta bjöds det på en fräsch grönsallad blandad med italiensk dressing och en fruktblandning. Ni förstår att det var svårt att hålla tillbaka. Till efterätt bjöds det på hemmagjorda marängmuffins toppade med vispgrädde och jordgubbar. Alltså de där muffinsen. Himmelriket själv. Chokladmaräng och inuti var det hemmagjord vaniljglass. Marängen i botten hade stelnat och liknade, och smakade, som kladdkaka. SÅ GOTT!
 
Jag använder mig av kosttillskott. Det ett vanligt förekommande fenomen att jag får höra: "sluta med det", "det är bara skit", "det finns ingen forskning som säger att det är bra", "det är rent gift du stoppar i dig", "ät ordentlig mat istället". Så jag tänkte ta reda på vad forskningen faktiskt säger om EAA (Essentiella Amino Acids) och Whey.   Just nu är arbetet i full gång men mycket tyder på att EAA och Whey har effekt. Mer info om hur olika protein fungerar, varför de fungerar, när och hur mycket man bör ta återkommer jag med i ett senare inlägg. 
 
Men du, vi ses på gymmet!
 
 
Ny variant av frukosten som skall testas!
 
 
Det blev en ordentlig rökpuff på grillen!
 
Artikelgranskning på G!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: