mycket mer fitness

Här börjar min resa mot fitness och bodybuildingens stora scen. Det är en lång väg att gå och jag kommer älska varje steg jag tar.

Rygg och vila

Kategori: Allmänt

Rygg igår. Efter ett par dagar hårt slit på sjukhuset så fanns det inte mycket energi till träning. Efter en powernap så fanns det ännu mindre energi. Konstigt? Men jag räknade på det och insåg okej, det är 4 dagar kvar på veckan. Jag ska köra rygg och ben samt ha 2 lediga dagar. Det är idag det gäller. Stoppade i mig lite mat och efter en timme drog jag en pwo. När jag kom till gymmet tog jag en annan pwo. Perfekt form och grymt pump hela passet. Det blev alltså ett DUNDERPASS. Det fanns till och med energi till att köra mage efteråt. Stört.
 
Övningar:
5 min löpning för att bli varm (full mundering med tjocktröja och byxor.
 
Rygg
Chins 10x3 
Lutad rodd 10x3
Rodd 10x3
Latsdrag 7x3
 
Sen körde jag 2 specialövningar för lats som jag tyvärr ej har namnet på just nu.
 
Mage
Hängande benresningar Max x 3
Situps på boll Max x 3
Situps sida max x 3 på varje sida
Stående situps (maskin) 50x3
 
 
Idag är det vila och imorgon ben. Är laddad till 1000. Ska bli så hårt att söndagen (som är vila) kommer användas till att återhämta benen från smärtan! Men det händer något mer imorgon. ÄTARDAG, YES ALLTSÅ!
Ska bli trevligt med lite "onyttigheter"! 
 
Vi ses på gymmet!
 
Mellanmål 1 mån-sön varje vecka. 250g kvarg med fun light, 30g cashewnötter och nu det senaste har det fått följa med en bit vattenmelon. Snabbt, smidigt och underbart gott!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: