mycket mer fitness

Här börjar min resa mot fitness och bodybuildingens stora scen. Det är en lång väg att gå och jag kommer älska varje steg jag tar.

Frälsning för alla tonfiskhatare

Kategori:

Precis som det låter, en frälsning. Nej men något otroligt gott! Jag har börjat steka tonfisken, krydda med grillkrydda, chilipulver och citronpeppar. Servera med ris, sweet chili och ajvar om så behagar! Riktigt mumsigt!

Har även gjort proteinpannkakor. Kan vara bland de godaste jag gjort! Dock blev de lite onyttigare än planerat! Ingredienser:

3 äggvitor, 

1dlwhey/casein

1msk Stevia

1 msk bakpulver

2 dl (80g) havregryn

0,6dl mandelmjölk

En nypa salt

Mörk choklad/block

Mixa ihop (lättast med en stavmixer). När det blivit en smet så platta ut det och stek på hög värme. Vänd på pannkakan och tryck ner/ lägg på hackad mörk choklad. Klara att ätas. De blev ganska tjocka, krispiga på utsidan och kletiga på insidan!

Hela smeten är på (choklad inräknad): 549kcal, 47,1g protein, 11,7g fett och 66g kolhydrater. När jag gjorde dem första gången så hade jag oboy ist för stevia och minimjölk istället för mandelmjölk.

 

Otroligt gott iaf! Jag var hemma hos mina föräldrar i förrgår. Pappa hjälte mig att laga min cykel (TACK PAPPA) så nu är den som ny! Vi (jag och Lina) hämtade även mina inlines så jag kan öva med henne inför Berlin maraton.

Kommentarer

  • Johan von Schlanbusch "Johnny Blazer" säger:

    hehe låter som en vän som har rekommenderat detta.. han stekta en jäkla massa tonfisk uppe i Boden.. jag njuter nog av kall tonfisk, keso och banan =)

    Svar: Tonfisk funkar med allt typ! Sjukt nyttigt och bra! :D
    Alexander

    2012-07-18 | 22:41:26

Kommentera inlägget här: