mycket mer fitness

Här börjar min resa mot fitness och bodybuildingens stora scen. Det är en lång väg att gå och jag kommer älska varje steg jag tar.

Ofrivilligt träningsfritt

Kategori: Allmänt

Ska vi börja med gårdagen eller idag. Vi börjar med idag. Jobbat 6.45-15. Men ca 13.00(när min lunch var klar) så kände jag mig lite mysko i kroppen. Hängig och skakig. Som ett brev på posten kom näsblod. Mycket näsblod. På Öron-Näsa-Hals tar de näsblödningar allvarligt. Så vips så hade jag en tuss i näsan med blödningsdämpande och 40 minuter senare hade jag bränt kärlet. Avdelning vs Näsblödning, 1-0. Dock slutar det aldrig rinna ur näsan efteråt. Enligt doktorns (och mina kollegor för den delen) så är det träningsvila idag. Så tar ut en av två dagar fritt idag. 
 
Till alla er som håller på med deff eller bulk. Detta är INTE på grund av den. Det är till största sannolikhet, för lite sömn, stress och pollenallergi. 
 
Påtal om annat. Ätardag. Ni som har med en ätardag i ert schema, var inte rädda. Ni kommer känna er uppsvällda och utfyllda på alla ställen ni trodde att rutorna var. Jag hade min i söndags och idag lättade det ordentligt. Imorgon är jag helt tillbaka om inte bättre. Det viktiga är att hålla dieten dagarna efter för att kroppen ska kunna förbränna bort det ni stoppat i er. Bara ett litet tips.
 
Igår körde jag ett bröst/biceps pass. Det gick mycket bra med bröst delen. Börjar sakta men säkert ta mig upp i vikter. Jag körde hantelpress 10 x3 på 27,5kg. Förra eller om det var förr-förra sommaren hade jag 10x3 på 40. Dock tränar jag med en helt annan kunskap i bagaget nu vilket gör att jag kommer få mer resultat på mina låga vikter än på de höga jag hade då. KONTAKT KONTAKT KONTAKT i muskeln är det viktiga. Det ska kännas rätt i rätt muskel. 
Biceps gick inte lika bra, hade lite dålig ork i början men avslutade starkt. Kör 10x3 med 40kg biceps curl med rak stång. 
 
Nu efter 2 veckor bulk (vilken jag inte har skött helt perfekt) så har jag precis som väntat lagt på mig lite fett. Benen som är ett fokusområde just nu, har blivit en aning hårdare och de har nog ökat lite i storlek. 
 
Nu ska jag stoppa i mig lite middag och en kopp svart och njuta av att vara ledig.
 
Och du, vi ses på gymmet!
 
 
Ps: 
True story.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    10x3 menar du 3 set om 10 reps då?

    Svar: Ja precis det stämmer! Mellan 9-12 reps är vad man säger är ultimat för hypertrofi alltså muskeltillväxt.
    Alexander

    2012-06-28 | 07:19:19

Kommentera inlägget här: