mycket mer fitness

Här börjar min resa mot fitness och bodybuildingens stora scen. Det är en lång väg att gå och jag kommer älska varje steg jag tar.

Mötet

Kategori: Allmänt

Första mötet med Anders idag. Lina hade varit hos honom tidigare på dagen och gjort en calipo-mätning och snackat om framtiden. Min första tanke var att jag skulle gå dit senare på eftermiddagen men när hon berättat om allt de pratat om så kunde jag inte hålla mig utan slängde mig på cykeln och drog dit och bokade en tid.
16.00 och dags för möte. Jag var väldigt nervös över att han skulle säga att jag antingen var fet eller för tanig. Som tur var kom det både positivt och "negativt".
"Bra bröst för att vara så smal" och "Väldigt lite fett", "mycket bra grund" kändes bra för mitt ego. Det fanns en tydlig akilleshäl som jag hade anat sedan tidigare, benen. Calipo-mätningen visade 7,05% vilket innbär "very lean".
Dagens för tillfället väger jag 73kg. För att tävla ska jag ligga på minst 80kg. Så vi har att göra. Nästa möte är inbokat på tisdag och därefter blir det var 3:e vecka. Spännande!
Här är bilder 1 vecka innan första "byggar" mötet.
1 vecka innan start

Kommentarer

  • Jake säger:

    Hihi, den "svagheten" visste vi juh redan :))

    2012-06-06 | 09:39:14

Kommentera inlägget här: